11 Eylül 2017 Pazartesi

Linux Yaz Kampı 2017 Bir EE Mühendisinin Gözünden...

Linuxla hiç alakam yoktu, bir arkadaşım 'Linux yaz kampı varmış gidelim mi?' dedi. Ben de hemen saldırdım 'hadi başvuralım' diye.

2017 linki burada.

https://kamp.linux.org.tr/2017/

Girdik kayda. Ben 1. tercihime linux sistem yönetimi yazmıştım. Arkadaşlar ben çok cahildim. Gerçekten nereden yürüyeceğimi bilmiyordum. Sistem yöneticiliği nedir onu bilmek gerekir başvurmadan önce. Çünkü herkes sistem yöneticisi olmak istemeyebilir. Tercihlerinizi iyi yapın herkesi almıyorlar sonuçta. Sistem yöneticiliği 1A sınıfına seçildim. 6 linux sistem yönetimi sınıfı açılmıştı ve anladığım kadarıyla A ve B sınıfları özel sınıflardı. Bilemiyorum.... 4 sınıf daha vardı yanlış bilmiyorsam.

Şöyle bir binada giriş konuşması açılış yaptılar:







Virtualbox'a debian kurmanız bekleniyor. Debian hiç bilmiyorsanız şu tarz bir görüntüsü var:



Yazdığım ilk bash betiği :








Seçilince yurt seçimine girdik. Bana bazı aksiliklerden dolayı köroğlu yurdu çıktı. 2 yurt vardı abant ve köroğlu diye. Köroğlu yurdu normalde kız yurduydu ve bizden sonra kapanacaktı bu yüzden boşaltıyorlardı. Ana cadde üstündeydi. Apaçiler orayı kız yurdu sanıp gaz açıyolardı ha bire her gece ses yapıyorlardı. Ama bilmiyorlardı ki 300 tüfek kalıyoruz orada.

Köroğlu yurdundan görüntüler:



1 Gün erken gittim ben odamız 8 kişilikti, neyse ki oda arkadaşlarım efso idi.


Ben ilk yerleşen odadaydım bu yüzden en köşe en üst kattaydı odamız. Biraz dardı diğer odalara göre. 8 kişi olduğumuz için hep kokardı. Ama olsundu arkadaş kokusuydu o.






bunu bitirdim yurtta 15 günde:











manzaramız da şu idi: 




Çıkarken şu kağıdı veriyorsunuz:



Taşınıyordu biz çıkarken:





Abant yurdu muhteşem idi. Abant yurdu da kız yurdu olacakmış. Seneye tüfeklere yok yani.

Abant yurdu da böyle









Daha sonra ilk gün atladım arabama gittim. İlk gün kayıt mayıt oluyor sadece. Gönüllü arkadaşlar özverili çalışıyorlardı. Bir yaka kartı veriyorlar. Onun sayesınde kampın katılımcısı olduğunuz diğerleri tarafından anlaşılıyor.


Görevlisi olmayan bir kantini var, parayı oraya bırakıp istediğinizi alıyorsunuz:





Yemekhane... Olmazsa olmaz çünkü dışarıda yemekten batabilirsiniz. Yemekhane için fiş alıyorsunuz. 1 öğun 1.75lira. Ankaralı olup öğrenci olmayanlar için bir trik vereyim. Öğrenci kartınızı görmek isterlerse EGO öğrenci kartınızı gösterin. Tabaklar mika. 4 çeşit yemek 1 meyvesuyu vs veriyorlar. Pek temiz gelmedi bana. Yedik bazen...

Çeşitli görüntüler:







Bizim sınıfın hocası efsaneydi. 16 günlük kampta bize takriben 9 gün falan geldi. Diğer günler başka hocalar geldi. Dersler biraz aksadı. Bu durumdan çok hoşnut olmadım ama yine de Aydın Doyak hocanın hakkını yemeyelim canını dişine taktı bize öğretmek için.




Sınıftaki bazı arkadaşlarla aramız baya iyi oldu. Ben de anlamadım nasıl oldu ama bir anda kanımız ısındı birbirimize.Bu iş biraz şans bilirsiniz.













Ortam tam lise ortamı; sınıf var öğrenciler var, sıra arkadaşın var, yan sınıf var, yan sınıfta güzel kızlar var, diğer sınıfın hocası geliyor falan bazen. Sınıf ortamı güzeldi benim için.





Dersler sabah 9.30 akşam 9.30 şeklindeydi. öğlen 2 saat akşam 1 saat ara var. 10ar dkda hocanın insiyatifine bağlı olarak ders arası var.

linuxcular sticker fetişi , değişik tipler:





1 boş gününüz var takılın.

4 kişi yedigöllere gittik. Gölcük ve abant var bir de, 3 ünden birini tercih edeceksiniz 1 günlük boş hakkınızda artık. ya da yurtta yatın size kalmış.










yol da böyle :



Okula yakın bir baraj gölü var : 







Şehrin bir ana caddesi var trafiğe kapalı sadece yaya giriyor. Cadde gayet yeterli takılmaya. Dolaşır durursunuz sıkılmazsınız.


Havası efsane , bir mont alın yanınıza saat 5 civarı baya esiyor.
Dışarıda yemek çok ucuz değil ama efso pahalı da değil Ankara tadında.


Okul baya baya kaliteli gerçekten, binalar efsane , buyrun:






Ben arabayla gittim arabanız varsa araba iyi oluyor. Otobüs işi biraz zulüm. Hem her yer çok yakın okul 9 km, arabayla da aynı fiyata geliyordu.

otobüs kartı şöyle:




Ben kampa 10 üzerinden 10 veriyorum çünkü gerçekten felsefe ve gönül işi bu özgür yazılımcılık.

Çok keyif aldım , Çok iyi tecrübelerim ve arkadaşlarım oldu.

Emeği geçen herkese teşekkürler. Resmen 2. erasmus oldu bana.


işte emeği geçenler:















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder